رکوردهای ، محلی ، ملی ، جهانی ، بین المللی

گزارشگران رکورد
يكشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۴، ۱۰:۰۲ ق.ظ

پیشنهادات یک پژوهشگر برای آنانکه می خواهند برند شوند و برند بمانند

نشریه الکترونیکی Rekording// خلاصه گفتگوی خبرنگار اخبار مدیریت با دکتر حجت بقایی(عضو کارگروه روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه)، مشاور تحقیق و توسعه در مورد برند شدن را در این صفحه منتشر می کنیم:

کارآفرینان صنعتی شمال کشور // این سئوال یعنی شما می خواهید برند شوید ، این یعنی چطور می‌توانید یک هویت متمایز، قابل اعتماد و شناخته شده در زمینه خودتون بسازید، طوری که مردم وقتی اسمتان را می‌شنوند یا می‌بینند، یاد چیزی خاص، ارزشمند و منحصربه‌فرد بیفتند.

در ادامه، مرحله به مرحله مهم‌ترین نکات برای برندسازی شخصی را خدمتتان عرض می کنم:

چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

۱. خودشناسی و تعیین هدف :

اول باید بدانید، دقیقا چه کسی هستید، کجای کار هستید؟ نقاط قوتتان چیست، ارزش‌ها و علاقه‌مندی‌هایتان را مشخص نمایید.

و بعد مشخص کنید که می‌خواهید، در چه حوزه‌ای شناخته شوید، (مثلاً مدیریت، آموزش، هنر، ورزش، فناوری و …).

در مرحله بعد هدف‌گذاری کنید: چه تصویری می‌خواهید از خودتان بسازید؟ می‌خواهید چطور در ذهن دیگران باقی بمانید؟

بعد فکر کنید و مخاطب هدف را تعریف کنید :

بدین صورت چه مشخص کنید می‌خواهید که کسانی شما را بشناسند و دنبال کنند (کارفرما، مشتری، همکار، دانشجو، جامعه خاص و …).

نیازها و خواسته‌های مخاطبینتان را بشناسید و سعی کنید، برای آنها ارزش تولید کنید.

و برای شروع کار محتوای ارزشمند تولید کنید ، شروع کنید به تولید محتوای مرتبط و با کیفیت (مثل مقاله، ویدئو، پست‌مناسب شبکه‌های اجتماعی، سخنرانی یا وبلاگ).

محتوایی باشد که مشکلات مخاطب را حل کند، یا به آنها مطالب جدیدی بیاموزد.

یادتان باشد ، استمرار داشته باشید؛ برند بدون فعالیت مداوم ساخته نمی‌شود.

در مرحله بعد حضور آنلاین و آفلاین خود را تقویت کنید،

در شبکه‌های اجتماعی مهم حوزه‌تان حضور فعال داشته باشید (ایتا، روبیکا، آپارات، سروش، بله، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و …).

وب‌سایت شخصی یا وبلاگ داشته باشید تا همه اطلاعات و کارهاتون را یکجا جمع کنید. آرشیو غنی از آثارتان داشته باشید.

در رویدادها، همایش‌ها و جلسات مرتبط شرکت کنید و با افراد جدید آشنا شوید.

یکی از مهمترین موارد ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی است که باید انجام دهید،

ارتباطات حرفه‌ای‌تان را گسترش دهید.

به دیگران کمک کنید و همکاری کنید؛ این باعث می‌شود شهرت و اعتبارتان بیشتر شود.

مراقب باشید همیشه حرفه‌ای و مودب باشید، چون رفتار شما بخش مهمی از برندتان می باشد.

در مرحله بعد برای خودتان اعتبارسازی کنید و تخصصتان را به نمایش بگذارید ،

تخصصتان را با مدارک، پروژه‌ها، نمونه کارها و گواهینامه ها نشان دهید.

خلاصه نظرات مثبت و بازخوردهای خوب از دیگران را جمع‌آوری و منتشر نمایید.

اگر می‌توانید، به عنوان سخنران، مربی یا مشاور فعالیت کنید.

آخرین توصیه اینکه؛ از برند شخصیتان مراقبت کنید.

همیشه به بازخوردها گوش دهید و در صورت نیاز خودتان را به‌روزرسانی نمایید.

مراقب باشید در هیچ شرایطی اعتبارتان آسیب نبیند (مثلاً دروغ نگویید، وعده ای ندهید که نتوانید اجرا کنید، و …).

و اما نکات طلایی که باید ملکه ذهنتان شود :

صداقت پایه هر برند موفق است.

پایداری و استمرار در فعالیت‌ها، خیلی مهم‌تر از شروع هیجان‌انگیز اما کوتاه‌مدت است.

برند فقط یک لوگو یا اسم نیست؛ رفتار، گفتار و کارهای شما هم برند شما هستند.

همیشه این جمله را از من به یادگار داشته باشید : یادتون باشه که برند شدن یک سفر است، نه مقصد.

+ گفتگو با خبرنگار گروه خبری اخبار مدیریت



نوشته شده توسط دبیر خبر
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

معرفی و اطلاع رسانی در مورد رکوردها

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

نشریه الکترونیکی Rekording// خلاصه گفتگوی خبرنگار اخبار مدیریت با دکتر حجت بقایی(عضو کارگروه روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه)، مشاور تحقیق و توسعه در مورد برند شدن را در این صفحه منتشر می کنیم:

کارآفرینان صنعتی شمال کشور // این سئوال یعنی شما می خواهید برند شوید ، این یعنی چطور می‌توانید یک هویت متمایز، قابل اعتماد و شناخته شده در زمینه خودتون بسازید، طوری که مردم وقتی اسمتان را می‌شنوند یا می‌بینند، یاد چیزی خاص، ارزشمند و منحصربه‌فرد بیفتند.

در ادامه، مرحله به مرحله مهم‌ترین نکات برای برندسازی شخصی را خدمتتان عرض می کنم:

چگونه برند شخصی خود را بسازیم؟

۱. خودشناسی و تعیین هدف :

اول باید بدانید، دقیقا چه کسی هستید، کجای کار هستید؟ نقاط قوتتان چیست، ارزش‌ها و علاقه‌مندی‌هایتان را مشخص نمایید.

و بعد مشخص کنید که می‌خواهید، در چه حوزه‌ای شناخته شوید، (مثلاً مدیریت، آموزش، هنر، ورزش، فناوری و …).

در مرحله بعد هدف‌گذاری کنید: چه تصویری می‌خواهید از خودتان بسازید؟ می‌خواهید چطور در ذهن دیگران باقی بمانید؟

بعد فکر کنید و مخاطب هدف را تعریف کنید :

بدین صورت چه مشخص کنید می‌خواهید که کسانی شما را بشناسند و دنبال کنند (کارفرما، مشتری، همکار، دانشجو، جامعه خاص و …).

نیازها و خواسته‌های مخاطبینتان را بشناسید و سعی کنید، برای آنها ارزش تولید کنید.

و برای شروع کار محتوای ارزشمند تولید کنید ، شروع کنید به تولید محتوای مرتبط و با کیفیت (مثل مقاله، ویدئو، پست‌مناسب شبکه‌های اجتماعی، سخنرانی یا وبلاگ).

محتوایی باشد که مشکلات مخاطب را حل کند، یا به آنها مطالب جدیدی بیاموزد.

یادتان باشد ، استمرار داشته باشید؛ برند بدون فعالیت مداوم ساخته نمی‌شود.

در مرحله بعد حضور آنلاین و آفلاین خود را تقویت کنید،

در شبکه‌های اجتماعی مهم حوزه‌تان حضور فعال داشته باشید (ایتا، روبیکا، آپارات، سروش، بله، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و …).

وب‌سایت شخصی یا وبلاگ داشته باشید تا همه اطلاعات و کارهاتون را یکجا جمع کنید. آرشیو غنی از آثارتان داشته باشید.

در رویدادها، همایش‌ها و جلسات مرتبط شرکت کنید و با افراد جدید آشنا شوید.

یکی از مهمترین موارد ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی است که باید انجام دهید،

ارتباطات حرفه‌ای‌تان را گسترش دهید.

به دیگران کمک کنید و همکاری کنید؛ این باعث می‌شود شهرت و اعتبارتان بیشتر شود.

مراقب باشید همیشه حرفه‌ای و مودب باشید، چون رفتار شما بخش مهمی از برندتان می باشد.

در مرحله بعد برای خودتان اعتبارسازی کنید و تخصصتان را به نمایش بگذارید ،

تخصصتان را با مدارک، پروژه‌ها، نمونه کارها و گواهینامه ها نشان دهید.

خلاصه نظرات مثبت و بازخوردهای خوب از دیگران را جمع‌آوری و منتشر نمایید.

اگر می‌توانید، به عنوان سخنران، مربی یا مشاور فعالیت کنید.

آخرین توصیه اینکه؛ از برند شخصیتان مراقبت کنید.

همیشه به بازخوردها گوش دهید و در صورت نیاز خودتان را به‌روزرسانی نمایید.

مراقب باشید در هیچ شرایطی اعتبارتان آسیب نبیند (مثلاً دروغ نگویید، وعده ای ندهید که نتوانید اجرا کنید، و …).

و اما نکات طلایی که باید ملکه ذهنتان شود :

صداقت پایه هر برند موفق است.

پایداری و استمرار در فعالیت‌ها، خیلی مهم‌تر از شروع هیجان‌انگیز اما کوتاه‌مدت است.

برند فقط یک لوگو یا اسم نیست؛ رفتار، گفتار و کارهای شما هم برند شما هستند.

همیشه این جمله را از من به یادگار داشته باشید : یادتون باشه که برند شدن یک سفر است، نه مقصد.

+ گفتگو با خبرنگار گروه خبری اخبار مدیریت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴/۰۴/۰۹
دبیر خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی